מיקום מטפל ברשפון ובתל אביב

אבחונים פסיכודידקטיים למבוגרים וילדים

ילדים רבים מתקשים להסתגל למערכת החינוכית. הם יושבים בכיתה או בבית, מנסים ללמוד ללא הועיל. ההורים מטיפים, המורים אבדי עצות והילדים חווים בושה ותחושות חוסר אונים, מבלי לדעת שייתכן והם לוקים בלקויות למידה. אבחונים פסיכודידקטיים מאתרים את המקור לקשייו של הילד, הן מהצד הדידקטי והן מהצד הנפשי. ירון פלדמן, פסיכולוג קליני מומחה בטיפול ואבחון במבוגרים, נוער ובילדים, רכש ניסיון עשיר באבחונים פסיכודידקטיים בהם הוא נותן תמונת מצב מלאה ומפורטת לגבי הילד שלכם בכדי לסייע לכם ולו לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בו.

אבחונים פסיכודידקטיים – תקווה להצלחה

  • כמה זמן נמשך האבחון? האבחון נערך בשני מפגשים, כאשר כל מפגש נמשך בין שעתיים לשלוש שעות.

  • מי רשאי לאבחן? פסיכולוג קליני מומחה או פסיכולוג חינוכי.

  • מה נבחן? במהלך המפגשים הפסיכולוג העורך אבחונים פסיכודידקטיים אוסף מידע בהקשר לרקע ההתפתחותי, הרגשי והלימודי של הילד מהוריו ומהצוות החינוכי. החלק המהותי של האבחון כולל בדיקה מקיפה בשני תחומים עיקריים –

  • האבחון הדידקטי – בוחן תפקודי חשיבה בסיסיים כמו יכולות זיכרון ויכולות קשב ואינטליגנציה ויכולות תפקוד לימודיות כמו הבנת הנקרא, קריאה וכתיבה.

  • אבחון פסיכולוגי – הפסיכולוג המאבחן מעריך את מצבו הרגשי של הילד ובוחן האם הקשיים הלימודיים מתעוררים עקב קשיים רגשיים שונים, כמו חרדת ביצוע או דימוי עצמי נמוך.

  • תוצאות האבחון – בסיום האבחון, משוקלל כל המידע הנאסף במהלך הפגישות (החומר האבחוני וחומרי הרקע) כדי לקבוע מהו הגורם המפריע לילד להתקדם, ללמוד ולהתפתח. ממצאי האבחון מוגשים להורים בדו"ח מפורט ובשיחת משוב בה מפורטים גם ההמלצות לטיפול מותאם.

אבחונים פסיכודידקטיים למבוגרים

בעבר, המערכות החינוכיות השונות היו פחות מותאמות להתמודדות עם ליקויי למידה, כך שילדים רבים נפלו בין הכיסאות ולא קיבלו תמיכה מותאמת. לרוב, הילדים הללו גדלו להיות מבוגרים שלא הצליחו למצות את עצמם בתחומי ההשכלה הגבוהה בעקבות קשיים כלכליים או חוסר מודעות, או כאלו שלא סיימו שתיים עשרה שנות לימוד. אבחון פסיכודידקטי יוכל לספק גם למבוגרים המעוניינים להכיר ולאתר את תחומי הקושי הלימודיים. האבחון יאתר את נקודות החוזק והחולשה שהפריעו ועשויות להפריע להם גם כיום.

צור קשר

    קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
    Call
    Mail