מיקום מטפל ברשפון ובתל אביב

מהו ייעוץ פסיכולוגי יעיל?

ייעוץ פסיכולוגי יעיל דורש מאמץ משותף של היועץ והנועץ, ומחויבות לבצע שינויים לא פשוטים בדפוסי ההתנהגות או החשיבה. מטרות הייעוץ חשוב שתהיינה מוגדרות וברורות למן ההתחלה, הגדרה שמהווה לעיתים קרובות תהליך חשוב בפני עצמו. אם נחשוב על זה, נמצא שלרובנו קשה להגדיר מה בדיוק אנחנו רוצים להשיג. לכן, בשיטות טיפול לא מעטות מתעכבים על השלב הזה ובוחנים אותו היטב.

לאחר הגדרת המטרות אמורים היועץ והנועץ להגדיר מסגרות זמן ריאליות למימוש המטרות ובהסכמה על הדרכים להערכת התקדמות התהליך ולמדידת ההצלחה.כמו כן, חשוב מאוד שהיועץ והנועץ יבססו קשר טוב שיאפשר לנועץ להביע בכנות את מחשבותיו ורגשותיו. לרוב, זה דורש 'כימיה' על מנת שהנועץ ירגיש בנוח עם האישיות, הגישה והסגנון של היועץ. במידה ולאחר מספר מפגשים ה'כימיה' לא נוצרת, מומלץ להחליף יועץ.

בשלב הבא, חשוב להבין האם הייעוץ שניתן הוא אכן יעיל.

להלן מספר טיפים שיעזרו לנו לקבוע מה עוזר ומה לא:

  • בעוד שהנועץ אחראי לעשיית שינויים בחייו, יועץ יעיל יסייע לו באיתור מדויק של המכשולים העומדים בדרכו. במידה ויש לנועץ שליטה על מכשולים אלה, היועץ יציע שינויים התנהגותיים במטרה להתגבר עליהם. במידה והמכשולים כוללים גורמים חיצוניים מחוץ לשליטת הנועץ, היועץ ילמד אותו דרכי התמודדות שיקדמו את הרווחה הנפשית שלו בזמנים הקשים.
  • יועץ יעיל יכול לזהות דפוסי חשיבה שליליים הגורמים לרגשות של עצבות, דיכאון או חרדה, וכן לסייע בפיתוח גישה חיובית יותר באמצעות לימוד מיומנויות להתמודדות עם חוסר תקווה, חיזוק משאבים פנימיים ועידוד.
  • יועץ יעיל יעזור בעריכת שינויים חיוביים בקשרים הבינאישיים של הנועץ, יסייע לו לזהות ולהכיר בהתנהגויות אשר עלולות לתרום למערכות יחסים הרסניות ופוגעניות. הוא ילמד את הנועץ דרכים ליצירת תקשורת יעילה, בעיקר עם אנשים הגורמים לו לכאב רגשי.
  • הסימן העיקרי לכך שהייעוץ הינו יעיל הוא כאשר הנועץ מתחיל להגיע לתובנות בנוגע למחשבות ולהתנהגויות שלו, אשר חמקו ממנו בעבר. במהלך הזמן, הוא מצליח לזהות לבדו את דפוסי ההתנהגות שלו, לאתר את המקור שלהם ולהבין כיצד הם חוסמים את דרכו לאושר. התוצאה הסופית היא צמיחה אישית המעצימה את הנועץ ומאפשרת לו לשלוט בחייו, ליהנות מגישה חיובית ואופטימית יותר ולבנות קשרים בינאישיים בריאים ומספקים.

מהו ייעוץ פסיכולוגי יעיל?

צור קשר

    קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
    Call
    Mail