מיקום מטפל ברשפון ובתל אביב

פסיכולוג נוער מומלץ

ירון פלדמן הוא פסיכולוג קליני לנוער מומחה ובעל ניסיון בעבודה עם בני נוער והיכרות עם עולמם. ירון פלדמן מלווה מתבגרים במהלך מסע ההתבגרות וגיבוש הזהות הייחודית והאינדיוודואלית. גיל ההתבגרות לעיתים קרובות הוא גיל תוסס ומרגש שבו המתבגר מתחיל בתהליך של היפרדות מהוריו ובהתפתחות לישות עצמאית בפני עצמה. התהליך הזה עשוי להיות מורכב ולטמון בתוכו קשיים.

פסיכולוג נוער – למה לצפות בטיפול?

הפנייה של מתבגר לייעוץ פסיכולוגי עשויה להיות מלווה בחששות ולכן חשוב שלהיות ערים לסוגיות הבאות:

  • התנגדות לטיפול – מתבגרים, כחלק מהרצון לעצמאות, מפסיקים לשתף פעולה עם ההורים ונוטים להתרחק. לכן, על פי רוב הם לא יפנו לטיפול אצל פסיכולוג נוער מיוזמתם. הורים למתבגרים המודאגים ממצבם, לעיתים מחייבים את ילדם המתבגר לגשת לטיפול. חלק מבני הנוער עשויים לגלות התנגדות לטיפול, לכן חשוב שהמטפל יוכל ליצור קשר מבוסס אמון עם המתבגר. הקשר דורש דיבור "בגובה העיניים", אותנטיות ורגישות במקביל לשמירת גבולותיו האוטונומיים של המתבגר.
  • תהליך טיפולי – טיפולים עשויים להימשך פרק זמן קצר או לארוך זמן ארוך יותר בשל מורכבות הקושי של המתבגר. קשר טיפולי מוצלח ואפקטיבי ייחשב לכזה שבו המטפל והמטופל בונים קשר המתבסס על שיתופיות ושיתוף פעולה. לכן, המתבגר יהיה חייב לקחת חלק אפקטיבי בטיפול. חשוב לבחון כי ישנה "כימיה" בסיסית עם המטפל וניתן לבחון מספר אופציות לפני הבחירה במטפל המתאים.

גיל ההתבגרות על רגל אחת

כל דור מתפתח ומתקדם ומעורר קשיים חדשים בקרב בני דורו. לעיתים יש קושי בהבנה של מה עובר על ילדכם המתבגר, בייחוד משום שהם עלולים לסרב לשתף ושומרים על נפרדות כחלק מהתהליך הנורמלי של ההתפתחות. המתבגר מתנסה בעולם חדש עבורו, עולם שמתחילים לצפות ממנו להתנהג בבגרות ובאחריות. המעמד הזה עשוי להיות מלחיץ ולגרום לנסיגה אצל המתבגר שיתנהג באופן "ילדותי". בנוסף, המתבגר חווה שינויים תכופים במצב הרוח, אימפולסיביות, בחינת גבולות והתנסויות חדשות. השינויים ההורמונאליים והפיזיים עשויים להקשות גם כן. מחקרים מראים כי טווח גיל ההתבגרות הורחב, וכיום נראה כי גיל ההתבגרות לא מסתיים בסוף גילאי העשרה אלא גם נכנס אל תוך גילאי העשרים ואף מעבר לו.

צור קשר

    קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
    Call
    Mail